SK Slavia Praha – Bohemians Praha 1905

  • 31.10.2013

Malé pražské derby se tentokrát odehrálo v pátek večer, který je zároveň i „televizním termínem“. Že by to byl ale „svátek fotbalu“, to se říct rozhodně nedá. Ale vše popořádku.

Scházíme se již v brzkých odpoledních hodinách u Ďolíčku, kde zaskočíme zakoupit lístky na fotbal a hurá do jedné z blízkých putyk, pořádně se naladit na večerní program. Zde se nás nečekaně schází poměrně dost, nálada je tedy více než dobrá. Okolo šesté hodiny jsme usoudili, že už je čas. Vyrážíme tedy v poměrně slušném počtu na tramvaj a vstříc (staro)novým zážitkům. No raději nevzpomínat. Buďme rádi a vděčni všem, kteří se zasloužili o to, že do Edenu snad už jen 1x za rok na derby s SKS.

Po příchodu na tribunu se mi naskytl opravdu „krásný“ pohled – skoro prázdný Prasečák. Dvacet minut do výkopu a nikde nikdo. To bude propadák, říkal jsem si. Pátek před prodlouženým víkendem, navíc v televizi, to smrdí. Nakonec se návštěvnost vyšplhala na 7842 diváků. Nebylo to tak zlé.

Co se týče fotbalu, byl jsem z toho lehce znechucen. A nejen já. Tolik nepřesností a zbytečných ztrát balónu se jen tak nevidí. Sakra chlapi, proti Slávii to musí být jízda!!! Ani sudí neměl úplně svůj den, ale na to se vymlouvat nedá. Vše to vyvrcholilo v 45. minutě první půle, kdy lehce tečovaná střela Juhara pronikla za záda Havroše. V druhé půli se na vyrovnání klokani nezmohli, a tak body zůstávají v Edenu. Nepomohlo tomu ani nasazení – skoro to vypadá „legendárního Moustaphy“. Pardon, ale nevím, proč jsou z něj téměř všichni tak na větvi. Až ten kluk něco předvede, tak mu taky zatleskám a vyvolám jeho jméno, ale zatím nepředvedl nic, čím by si to zasloužil. Hlavně, že se prodávaly trika s jeho jménem a všichni ho velebí, jak kdyby hrál za Bohemku 10 sezón. Mára Nikl, Dalibor Slezák, Lukáš Hartig – to jsou legendy poslední doby, na ně by se měla pět chvála! Ne na 19tiletýho kluka, který nedal za Bohemku ani gól…

Fandilo se v podstatě přímo úměrně dění na hřišti. Z mého pohledu takový náš průměr. Rozhodně máme na víc! Celkem si do našeho sektoru našlo cestu 822 klokanů, ale spoustu dalších bylo vidět na okolních tribunách. Jen škoda, že jsme s nimi nezkusili pokřik zelená-bílá, mohlo by to být zajímavé :)

Předvedli jsme se i slušně velkým choreem, několika zelenými bengály a i žlutými ohni na závěr. Jedině dobře! Pyro na fotbal prostě neoddiskutovatelně patří.

Nejde mi to přes pusu, ale musím smeknout před supportem sešívanejch. Jednotné a organizované fandění, nestane se, že by se rozeřvávaly dva chorály najednou a ještě k tomu slušný počet. Je vidět, co dokáže megafon. Proč to u nás jednou jde, podruhé zas ne ?? Sešívky se prezentovali také choreem na protest proti TV, které poté doplnili dýmovnicí. Musím uznat – slušný výkon.

Pár slov závěrem. Utrápený výkon na hřišti, tomu odpovídající fandění, zkrátka a dobře už jsme zažili hezčí fotbalové večery. Nedá se nic dělat, každý den není posvícení a je potřeba se soustředit na další zápas, který se odehraje v pondělí 4.11., kdy k nám zavítají hosté z Mladé Boleslavi. To vše opět před zraky televizních kamer. Ale nebuďte líní a doražte podpořit kluky přímo na stadion, od televizní obrazovky ničemu nepomůžete. Tentokrát musíme hráče hlasivkami doslova dokopat ke třem bodům!

Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Počet komentářů: 32

  • Tomáš píše:
    7.11.2013 v 21:10

    Za pyro mě na slavii sebrali myslim si že si ted dlouho nic nezapálím :(

    Odpovědět

  • Mike píše:
    5.11.2013 v 22:50

    Nemá smysl dělat pochod na každej venkovní zápas v Praze. Co je víc než derby na Spartě? A na pochodu bylo sotva 250 lidí..obecně je lepší udělat jeden pochod za sezonu, kterej za něco stojí, než nějaký „nástřely,“ který jsou na nic !

    Odpovědět

  • kvaca GWS píše:
    5.11.2013 v 21:49

    jo ma to smysl. přijde víc lidí a ma to asi tak stejnej pryncip jako choreo choráli nebo pyro. když už je to v praze tak by sme se mohli zase jednou ukázat né? chtěl bych aby to bylo jako dřív, aby byla Bohemka něco víc než tým

    Odpovědět

  • Venca píše:
    5.11.2013 v 21:29

    nesmysl dělat v pátek, kdy spousta lidí půjde na fotbal rovnou z práce, pochod. nechápu, co s těma pochodama všichni pořád mají. na Spartu, na Slávii, na Duklu… všichni pořád jenom křičí a pak dorazí 200 lidí.

    Odpovědět

  • kvaca GWS píše:
    5.11.2013 v 21:06

    bude pochod na Duklu? měl by bejt

    Odpovědět

  • kvaca GWS píše:
    5.11.2013 v 19:04

    Jo a bude o něco větší než ta stará

    Odpovědět

  • Thomos BCP píše:
    5.11.2013 v 15:01

    nová vlajka GWS?

    Odpovědět

  • kvaca GWS píše:
    4.11.2013 v 23:02

    Hele já myslím že by se mladší zapojili ale ultras jim musí říct třeba mi by sem se i docela rádi zapojili. Jo a bude nová vlajka sice nevím jestli na Dukle ale bude

    Odpovědět

  • tommy1905 píše:
    2.11.2013 v 15:07

    commune, pokud víš o partě lidí kteří by byli schopni to převzít, tak dej vědět. Co se týče choreografií tak se momentálně dělali takové aby se dali stihnout.Jednou jsem četl, jak si Strašák stěžuje, že to dělají v 8 lidech. My to poslední dobou zvládáme ve 2,3,4 lidech a žádný domácí jsme nevypustili. v Edenu bylo myslím povedené choreo, jen se nepodařilo v malém sektoru roztáhnout. Pokud píšete že poslední dobou to stojí za prd, můžete být i konkrétní co se vám nelíbilo a na email mi klidně pošlete vaše návrhy, nebo přiďte pomoct.

    Odpovědět

  • Commune píše:
    2.11.2013 v 10:24

    Všichni víme, že megafon není všemocný. Ale k tomu abychom změnili situaci na Bohemce, potřebujeme nový impuls. Ať už to bude megafon, změna okolo speakera. Ruce se dříve nezvedali vůbec ale podívejte se na Spartu, jak jsme tam tento rok podali opravdu dobrý výkon. Na ORGANIZACI kotle to závisí, je jedno jestli si to přiznáme nebo ne. Fanták bohužel již nemá hlasivky – proto zřejmě je stále více slyšet o megafonu. Druhá věc se kterou souhlasím je neaktivita ultras. Pokud na to například časově nemají, mohli by k tomu pustit někoho jiného. Dost často mi poslední dobou připadá, že Bohemka v kotli – pokud se řeší problém – na prvním místě není.

    Odpovědět

  • Thomos BCP píše:
    1.11.2013 v 9:44

    Prazak : naprosto souhlasím, už pěkně dlouho se neudělaly ultras samolepky trička,atd. peníze na to určitě jsou například z vybíraní před zapasem a ten koncert taky vydělal dost, akorat je problem v lenosti ultras

    Odpovědět

  • Prazak píše:
    1.11.2013 v 7:51

    Taky by třeba neuškodilo sjednotit kotel (nějaká trika, čepice atd.), naposledy to myslím bylo se střížkovem na strahově… Určitě by to bylo pěkné.

    Odpovědět

  • bohemak píše:
    31.10.2013 v 22:36

    ul1905: tak je potřeba asi je nějak vyhecovat ne ? Bohužel mi příjde že fantomas nemá respekt… Fandění pod jeho vedením je nuda, 3 chorály furt dokola.

    Odpovědět

  • ul1905 píše:
    31.10.2013 v 22:11

    ty vole,megafon.nevymlouvejte se neustále na megafon,já ad stojim kdekoli a sleduju fantomase tak vim co bude za chorál na něj to neházejte.porozhlídněte se občas a podivejte se kolik lidí zvedá ruce a to i v blízkosti fantomase kde ho musí slišet, moc ne co,ono to chce spíš lidi kteří chtěj fandit a to na bohemce už bohužel neni.fanoušci sou problem,ne fantomas nebo megafon!

    Odpovědět

  • plr píše:
    31.10.2013 v 21:45

    No, co k tomu napsat z pozice kdysi aktivního. Ech… lidský potenciál máme stále super (množství srdcařů, plný kotel na domácích zápasech)… Support leadr je úvazek na plný pecky, musí být u všech zápasů, dělat choreo, do toho případně stíhat práci, školu, rodinu, co já vím. Není to lehký.

    Vyřvaný plíce, prázdná peněženka, propitý játra :) ženský v čudu, narušený vztahy))) no není to prdel. Stačí ovšem jen dobrá vůle a pár lidi okolo co pomůžou (vždyť jsme jedna rodina) co nejsou líný jít do chorálů, zatleskat, zvednout choreo, přispět ať manuálně, duševně, penězi…

    Já už jsem kokot starý co je rád když vypadne dřív z worku a stihne zápas. Tak se omlouvám za delší příspěvek a nám oprášit zašlou slávu.

    BOHEMIANS NEJLEPŠÍ V PRAZE! BOHEMIANS FOREVER!

    Odpovědět

  • Thomos BCP píše:
    31.10.2013 v 21:01

    Co si budem nalhávat všichni si říkají že Bohemka má nejlepší fanoušky zachránily jsme klub support byl jeden z nejlepších chorea taky pak sestup pak znovu do ligy to byla ještě kvalita, pak eden a to nás rozdělilo už to nebyla ta bohemka kvalita šla dolů se vším, a ted když na všech možný webech když je nějaká anketa tak nikdo neřekne bohemku v top 5, to samé když se hodnotí chorea, tento rok bylo nějaké které by byo takové že by se sdílelo na všechny možné stránky jak na fb tak na iternetu. Bohemka prostě spadla hrozně dolů a příde mi že spousta lidí naní sere

    Odpovědět

  • 1905 píše:
    31.10.2013 v 20:33

    http://www.supporters.cz: Snad jen od plného kotle Bohemians jsme čekali poněkud více. :(

    Odpovědět

  • 1905 píše:
    31.10.2013 v 20:14

    Myslim si, že úroveň fandění bohužel dost klesá… Už ani Ďolíček nevyprodáme.
    Určitě to chce změnu, někdo tady nadával slavistům, jak fanděj, ale myslim si, že se máme od nich co učit a že oni jsou top v ČR…

    Odpovědět

  • kvaca GWS píše:
    31.10.2013 v 20:00

    Myslim že nejlepší kombinace by byla Fantomas s megafonem i když nevim jak to jde do sebe. Kolik je dobrej ale zda se mi že ho neposlouchá celej kotel.

    Odpovědět

  • bohemak píše:
    31.10.2013 v 17:32

    Vertigo: jasný, každý má na to jinej pohled a je jasný, že když je někdo x let (i desítek let) na něco zvyklej, tak každá „novinka“ je brána spíš skepticky a negativně. Zas na druhou stranu je třeba pochopit, že se rodí i noví/mladí fanoušci, kteří chtějí jít určitým směrem. Většina z nás mladších pravidelně sleduje scénu zahraniční a jsou opravdu jinde a to nemluvím jen o Polsku, Srbrsku, Neměcku, ale třeba i o Švýcarsku, Švédsku atd.

    Odpovědět

  • Vertigo píše:
    31.10.2013 v 16:44

    jo, to s tim coklem je urcite pravda :) s fandenim spokojenej nejsem, ale proste neverim zazracne sile megafonu. Lidi na tech deset metru dobre vidi i slysi, co fantoci nebo jinej predrikavac zacne, ale k nam (nastesti) nechodi banda pubertaku jako do edenu, ktera Ti bude poskakovat a opakovat cokoliv, na to je treba myslet. Na kazdej pad jsem ale rad, ze je tu nekdo, kdo se fandeni snazi zlepsit, i kdyz treba zrovna s tou kterou metodou nemusim uplne souhlasit…

    P.S. podobne jako ten psonek na me rval nejakej velitel v kotli na letny, kdyz jsem jinam nesehnal listky zadax na Chelsea, ale to uz je davno a uplne jinej pribeh :)

    Odpovědět

  • bohemak píše:
    31.10.2013 v 15:34

    Vertigo: Starýho psa novým kouskům nenaučíš :) Tohle je speaker, který má úroveň http://www.youtube.com/watch?v=Qf3eX-9icgU Srovnej si tohle a nás http://www.youtube.com/watch?v=AmGksj9GHBQ jestli se ti líbí víc naše provedení supportu, tak fakt nevím… Neříkám u nás mít mikrofon, ale megafon je dnes nutnost. Jasně pojdme dávat Bohemka do toho, tlesk tlesk, vždy to stačí a na fotbal to patří. S tímhle přístupem to nikam nedotáhneme.

    Odpovědět

  • Vertigo píše:
    31.10.2013 v 15:29

    mea culpa, nahodne zvolenym emailem jsem, zda se, nekomu cmajznul identitu :)

    Odpovědět

  • Vertigo píše:
    31.10.2013 v 15:28

    mile deti, mozna se budete divit, ale (nejen) na Bohemce se fandilo vyborne bez vselijakejch megafonu, amplionu, lampionu a jinejch picovin. Jestli nekdo chce nebo nechce fandit totiz pramalo ovlivnuje, ze na nej nekdo rve pres megafon, zvlast v nasem pidi kotliku. Zkuste se nad tim zamyslet, nez dokurvite i ten zbytek, kterej jeste z atmosfery Dolicku zustal. A k homochoralkum „fanatismus, kuciii z bohemky, drive Honza Moravek, atd.“ asi tolik, ze do divciho sboru mozna, ale na fotbal? tezko. Tak hodne zdaru pri vymejsleni ptakovin ;-)

    Odpovědět

  • bohemak píše:
    31.10.2013 v 15:11

    souhlasím s názorem že by měla nastoupit mladší generace, která to oživí na Bohemce. Nevím čím to je, ale přijde mi že uroven třeba choreí je hrozně rozdílná, byly tady jistý náznaky posunu, pravděpodobně právě od těch mladších ultrasáků. Pokud to tak není, tak mě opravte ale je to můj názor. A megafon v dnešní době je základ bez kterýho se kotel neobejde, to at se na mě fantomas nezlobí…

    Odpovědět

  • tommy1905 píše:
    31.10.2013 v 15:08

    Ani vy jste nevyfotili choreo ? myslím ten obrázek …

    Odpovědět

  • Normal píše:
    31.10.2013 v 14:50

    Uplne kazdej si musi priznat, ze uz nekolik let kvalita naseho supportu po pomyslne krivce klesa. Na druhou ligu to mozna stacilo, ale ted se ukazuje, ze zmena je jednoznacne potreba. Nas potencial je rozhodne mnohem vetsi, chce to jenom spravnou organizaci. Sektoru patri (nejenom moje) uznani za aktivitu, jen tak dal! Jako starsi fanatik rikam, chce to mladou krev, generacni prechod je tady.

    Odpovědět

  • Thomos BCP píše:
    31.10.2013 v 14:01

    ano chce to normální megafon sám Kolík to i uznal, Fantomas by měl tu štafetu předat dál, nové chorály se vůbec nepoživání což je velká škoda proč nemáme chorál při kterém se skáče? Výjezdy stojí za hovno,stránky oficiálních ultras nefungujou, megafon není,chorea nemají tu kvalitu a jsou to furt na samý styl, staří ultras už dosloužily měli by to předat mladším kteří u této fukce chvíly byly a pak je staří vystrnadily

    Odpovědět

  • kangaroo píše:
    31.10.2013 v 13:20

    JLT: Souhlas s tou hračkou chce to pořádnej megafon! S tím druhým nemůžu souhlasit fantomas pro to cit nemá. vždyť je to furt dokola to samý stačí se podívat pak na lidi v kotli jak jsou zhnusený když během 15-ti minut se zpívá 3x křičíme z plných plic nebo gol klokan gól

    Odpovědět

  • klokanisko píše:
    31.10.2013 v 13:16

    Kolík je mnohem lepší jak Fantomas. Fanták je hodnej kluk, bohemák, ale podle mě už na to nemá. Nedokáže reagovat na dění na hřišti, opakuje furt 3 chorály dokola. Je to nuda. Na derby nezazněl ani jednou chorál Oléé kluci z Bohemky. Jen jednou zazněl Ooo fanatismus a to ho museli ještě rozeřvat kluci. Jako speaker by se měl snažit kotel oživovat novýma věcma, hecovat atd., ani jedno nedělá. Měl by štafetu speakrů předat dál…

    Odpovědět

  • JLT píše:
    31.10.2013 v 13:14

    1.pořádně to umí a má pro to i cit jen Fantomas
    2.posledně to nebyl megafon,ale dětská hračka
    Takže Fantomas se skutečným megafonem a vždy pouze nastartovat chorál!

    Odpovědět

  • Thomos BCP píše:
    31.10.2013 v 13:04

    Problém je ve speakrovy jeden ho nechce a druhý ano a všichni co byly minule v Ďolíčku tak byly spokojení. A rozhodně máme co dohánět na SKS.

    Odpovědět