Bohemians Praha 1905 – AC Sparta Praha

  • 28.7.2014

Je to jako včera, kdy jsme společně oslavovali na trávníku v Ďolíčku záchranu v nejvyšší české soutěži. Letní pauza však utekla rychleji než voda v Botiči a klokani tak v pátek nastoupili k prvnímu utkání sezóny nově pojmenované Synot ligy, s novým trenérem Pivarníkem a hlavně s tradičním logem na hrudi! Konečně! Vyzyvatele jsme si asi na úvod nemohli přát lepšího, do vyprodaného Ďolíčku totiž přijela mistrovská Sparta a tak jsme hned v prvním kole měli příležitost ukázat, co v nás (hráčích i fanoušcích) vězí.

Před zahájením zápasu popřáli představitele klubu, DFB a DPD fanouškovi číslo jedna – Ivanovi Trojanovi – k jeho padesátým narozeninám. Svou troškou do mlýna přispěl i kotel, který vytáhl plachtu s Ivanovou podobiznou a krátce vyvolával jeho jméno.

Většina z nás po posledních výkonech Bohemky v přípravě a Sparty v Evropě čekala spíše tlak letenských. Ten ovšem nepřicházel, hra byla poměrně vyrovnaná a naši hoši si dokonce svou aktivní hrou dokázali vytvořit několik šancí. Tou největší byl závar z dvanácté minuty, kdy vyraženou Moravcovu střelu poslal Mikúš do břevna. V tu chvíli jsme byli my i hráči opravdu na koni. Euforii však přerušila Havrošova hrubá chyba. Po malé domu od Brabce si Jirka zpracoval míč, místo odkopu na jistotu však zvolil kličku, kterou presující Nešpor vystihl, vypíchl svému bývalému kolegovi míč a zakončoval do prázdné branky. Velká škoda vzhledem k dosavadnímu vývoji. Do přestávky už se skóre neměnilo.

V úvodu druhé půle Sparta mírně přidala a z její aktivity vzešel další gól. Lafata sklepl míč pod sebe a Hušbauer pálil přesně na zadní tyč. Tento gól Havrošovi vyčítat nelze. Klokani se však nehodlali vzdát a na druhou branku hostí bezprostředně zareagovali. Rada centroval do vápna a Šmíd hlavou nasměroval balón za Bičíkova záda. 2-1! Ačkoliv se klokani snažili, vyrovnat už nedokázali a zápas tak skončil vítězstvím ACS.

Kotel po přestávce roztáhl další plachtu, tentokráte vyjadřující názor na letenský tým, a celou prezentaci podpořil zelenými dýmy. Fanoušci celých 90 minut aktivně fandili, velmi dobře se zapojoval i zbytek stadionu. Rudí vyprodali celý svůj sektor (250 míst), další se nacházeli i na hlavní tribuně. Fandili, odpálili nějaké drobnosti, žádné choreo si ale nepřipravili.

Ač prohra, hodnocení je pozitivní. Osobně jsem byl velmi příjemně překvapen předvedenou hrou. Pokud se trenérovi Pivarníkovi povede udržet nastavenou laťku, neměli bychom se o naší prvoligovou příslušnost strachovat. Výkon na tribunách byl také dobrý, aktivní support, pěkná chorea, pyro… Zkrátka povedené odpoledne. Jen ty body chyběly. Snad na ně dosáhneme v příštím kole na Slovácku!

Hoši děkujem!

Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Počet komentářů: 29

  • jeste k ty jamajsky vlajce píše:
    11.8.2014 v 20:13

    řádí to všude .. :)

    https://www.youtube.com/watch?v=u0rMe2Vyb9E

    Odpovědět

  • bohemak píše:
    5.8.2014 v 22:48

    Non multi: SOUHLAS!! Normál: Po lednové schůzce to vypadalo podle ohlasů poměrně dobře, Kolík se chopil megafonu a i přes počáteční rozpaky nějakých fanoušků má dnes již poměrně dobrou pozici a sám se zlepšuje. A to všichni víme, jak dlouho se řešilo jestli megafon ano nebo ne, to jen dokazuje jak dlouho trvá na Bohemce něco prosadit. Všichni se nějak drželi určitých zavedených „pravidel“ a vše bylo v pohodě. Pak ale zanedlouho přišel zápas s Baníkem a „prokleté obouručky“, které opět byly prezentací jednotlivců podobně jako například nedávno řešené státní vlajky. Pokud by existovala nějaká velká organizace, jak píše N.m.s.m., kde by v čele byli schopní lidé a šlo jim jen a jen o klub a ne nějaké „vedlejší zájmy“, nic podobného by se stát nemohlo a jen by nám to prospělo.

    Odpovědět

  • Normál píše:
    5.8.2014 v 19:54

    Non multi sed multa: Napsal jsi to dobře. Doufejme, že co nejdříve podobný impuls přijde, protože to je jediná cesta, jak se posunout vzhůru. Ono se tomu „rozdrobení“ nejde moc divit, už několikrát se řešili pindy ohledně politiky/ideologií a mělo to nějakej „koncensus,“ bohužel to bylo jen naoko a dál žádná větší soudržnost neexistuje..

    Odpovědět

  • Non multi sed multa píše:
    5.8.2014 v 19:38

    Durden: Ono to není o nějaké ideové policii, ono je to o jednotě jako takové. Jednotě, která je vedena ochotnými a schopnými lidmi se všeobecným respektem a rozhledem. Kdyby každý aktivní fanoušek měl nějakou svou funkci, která mu sedí a kterou by dobrovolně, rád a se zájmem plnil (a za kterou by přirozeně i zodpovídal), tak by se kvalita zvyšovala na všech frontách. Na Bohemce byl vždycky spíš takový organizovaný chaos, to není nějaký fenomén posledních let, jen dříve to mělo své určité kouzlo, protože těch „bláznů“ bylo relativně hodně a společně tvořili poměrně roztomilou grupu. Myslím si, že po generační obměně je chyba tak trochu na obou stranách. Mladí se v tom plácají, protože staří jim to „předali“ a víc se nezajímají a naopak; mladí se spokojí s málem a ani o mentoring zkušenějších zájem nemají. Chceš konstruktivní řešení? Uzavření definitivního smíru mezi všemi aktivními skupinami, utvoření jedné velké organizace (ULTRAS BOHEMIANS, BOHEMIANS SUPPORTERS, BOHEMÁCI… úplně jedno, jak by se jmenovala), která by spojovala všechny aktivní fans, zvolení přímých leaderů, rozdělení jasných funkcí pro kompetentní jednotlivce a striktní dodržovaní odhlasovaných pravidel. Žádná extra věda, ale implementace do reálu se zdá být nemožná, poněvadž lidi od nepaměti jednoduše hledají, proč něco nejde, než naopak. Avšak slovy klasika: „Kde je vůle, najde se i cesta…“

    Odpovědět

  • bohemak píše:
    5.8.2014 v 18:57

    Durden: To asi jo, přeci jen krom Opavy nemaj ve svém okolí konkurenci, navíc okolní města (FM, Havířov, Karviná apod) jim hodně „přicmrdávaj“. Poté jistě mají výhodu, že je na výjezdy po Čechách přijede podpořit Cheb, případně vyjede GKS, ale přesto všechno prostě přímo z Ostravy vyjede na každý výjezd několik set fans, u nás bohužel poslední dobou na vzdálenější výjezdy vyjede jen několik desítek. Ten rozdíl je markantní. V tohle je ale Baník daleko před všemi kluby v ČR. Bohužel vycházíme špatně i v přímém srovnání s SKS, kteří také hráli v létě, také na neatraktivním Slovácku a přesto tam měli cca 3x víc fans (fakt to nehodlám přesně počítat :D ale ten rozdíl je taky jasnej viz. http://www.slaviaultras.cz/t/54983-Slovacko-Slavia-Praha.html

    Co s tím ? Tuto otázku si kladu často. Ale když vemu výše uvedené 2 kluby (a nejen je), tak asi prostě funguje nějaká velká „hlavní síla“, která udává směr, řídí, organizuje apod (Chachaři, Tribuna sever), za kterou zápas co zápas jdou stovky lidí. Je něco takového u nás ? Zatím ne. Tady si každý (každá skupina) svým způsobem hraje na „svém písečku“ a občas se to nějak sejde a podaří se dobrej výjezd nebo výkon v hledišti.

    Když to tak vemu, tak Holas už je celkem mimo, když zaplní bus na 1 výjezd z 10-ti. Respekt jemu za snahu a za dřívější organizování výjezdů, odvedl jistě kus práce, ale současná situace mu moc nadějí nedává, těžko říct jestli má vysokou cenu, nebo prostě fans chtějí na výjezdu něco pít a mít pravidelný zastávky a volnější režim:) Ať byl Danndys jakejkoliv, ať na něj můžu mít svůj názor, tak téměř vždy dokázal přivést na výjezd 1-2 busy klokanů, to mu odepřít nemůžu. Ale chápu, že to muselo být psychicky dost náročný a někdy i fanančně, když se mu x lidí na to vysralo. Jeden člověk to asi prostě nemůže dlouhodobě dělat. Sem tam vypraví bus starý chuloši (viz. Jablonec) nebo barflies, ale ti si to zaplní sami o sobě, ale akce jsou to spíš sporadické.. O vlakových výjezdech netřeba moc mluvit, když tady kluci ze Sektoru1905 informavali o společném výjezdu, tak účast byla téměř vždy stejná, stačilo si dát info jen defacto mezi sebou. Přesto doufám, že vydrží v činnosti a budou informovat o výjezdech na Baník, Sigmu apod. A ještě víc doufám, že odezva bude větší.

    Odpovědět

  • Durden píše:
    5.8.2014 v 18:01

    Tak tipuju,že k báníku se hlasí víc lidí než k bohemce. Ale na tom uplně nezáleží…Jinak jo,máš pravdu,v tom se schodnem.Otázka je jak věci posunout…

    Odpovědět

  • bohemak píše:
    5.8.2014 v 17:30

    Durden: Léto? Neatraktivní soupeř? Možná.. Ale to nic nemění na tom, že hraje můj klub a měl bych ho (když je to jen trochu možné) jet podpořit. Mimochodem chachaři na pro ně jistě neatraktivní Duklu vyrazili v počtu 350 a na atraktivní Slavii v počtu 900 fans. A to je klub v podobných „sračkách“ dlouhý roky. Čím si to vysvětlit ? Mají snad v Ostravě více peněz na výjezdy ? Asi těžko. Podle mě je to o sounáležitosti ke klubu, tradici, snaze být nejlepší v ČR, organizovanosti, disciplíně, ochotě udělat maximum. Zejména poslední faktory mi u hodně klokanů bohužel chybí.. PS: Ano, byl.

    Odpovědět

  • Durden píše:
    5.8.2014 v 17:17

    Non multi sed multa:Rozumím.Jen nechci žádnou modní,nebo ideovou policii.A máš nějaký konstruktivní nápad? :)
    bohemák:Nic překvapivýho.Léto,neatraktivní soupeř,… Taky jsem tam nebyl. :( Ty jo?

    Odpovědět

  • bohemak píše:
    5.8.2014 v 10:23

    Non multi sed multa: Souhlas s tebou ve všem. Všichni by chtěli aby česká „ultras scéna“ byla co nejlepší, aby Bohemka byla na špicce, ale málokterý bohemák je pro to ochoten udělat maximum. Uznávám, kvalita choreí jde nahoru, Tom to tam drží nad vodou, to poslední proti ACS bylo hodně podařený, ale pak prostě přijde z řad Bohemians ultras výjezdová 0 na Slovácko. A nejen od nich, i další skupiny se moc nevyznamenali… Hrozná škoda, že po dobrém představení proti Spartě přijde opět další trapný výjezd na Moravu. Nebýt těch pár desítek věrných, tak bychom se vyznamenali podobně jako třeba slavná „plzeňská sedmička“ v Ostravě. Na domácí zápasy nás chodí 4-5 tisíc, teď na výjezdu na Slovácko byl v přepočtu jeden klokan ze sta. Hrozná bilance! Kdyby to byl jeden z deseti, tak bychom se nemuseli za naše výjezdové počty stydět, teda alespoň já se stydím…

    Odpovědět

  • Non multi sed multa píše:
    5.8.2014 v 8:02

    Durden: Stejný přístup mají i v Rusku, Srbsku, Itálii… Prostě všude tam, kde o scénu pečují jako o milenku. Samozřejmě jsem realista a nenapadlo by mě ani ve snu, že by se podobné organizace mohla někdy dočkat Bohemka. Jen jsem chtěl poukázat na propastné rozdíly v pojetí té naší zábavy a objasnit, jakým způsobem se dnes nastavuje laťka ultrasácké kultury – ta laťka, ke které by všichni tak rádi směřovali, ale nejsou pro ni ochotni nic obětovat.

    Odpovědět

  • Durden píše:
    4.8.2014 v 19:16

    Non multi sed multa:Výbor? To si děláš prdel ne? seru na to co dělaj v Polsku! Ale s tou pokorou máš recht. :)

    Odpovědět

  • Non multi sed multa píše:
    4.8.2014 v 8:51

    Dred: Mezinárodní fanouškovskou základnou se mohou pochlubit všechny kluby. Jejich představitelé však mají natolik rozumu, že nepřipustí, aby sektor vypadal jak sídlo OSN. Opravdu by se každý měl zamyslet, jak na stadionu vystupuje, neboť – jak bylo už několikrát řečeno – svou činností a chováním nereprezentuje jen sebe, nýbrž i X-stovek dalších lidí kolem něj. Všichni se tu rozplýváme, jak skvěle vypadají kotle v zahraničí, ale proto, aby to takhle vypadalo i v naší rodné hroudě neděláme nic. Co se týče např. vlajek; tušíte, jak to s nimi chodí třeba v Polsku? Kdo se chce veřejně prezentovat nějakou svou zástavou, tak musí předstoupit před jakýsi „ultrasácký výbor“, kde je mu to, po nutném obhájení, buď povoleno (přirozeně se svým určeným místem), anebo má dotyčný prostě smůlu. Výsostné místo přímo za bránou je bezprecedentně určené pro flagy hlavních skupin/ekip… Ona ta fascinující atmosféra holt stojí nějaké to sebezapření. To bych řekl, že je u nás právě ten problém – každý se cítí jako hrozně nedoceněná individualita a tak trošku chybí určitá pokora a disciplína.

    Odpovědět

  • bonbonek píše:
    3.8.2014 v 17:15

    Podle mě thomos mysli vlajku pruhovanou bez napisu. A ne tornado boys.

    Odpovědět

  • bohemak píše:
    3.8.2014 v 8:44

    Thomos: 1) Tvůj názor ti neberu, ale tyhle „solidarity“ by si každý, kdo o to stojí, měl věšet doma na balkoně a ne na plotě v Ďolíčku. Co se týče státních vlajek, tak pro mě osobně v úvahu přichází případně jen česká a britská, ale i tak je tam mít nepotřebuju a radši tam budu mít zelenobílý bohemácký vlajky. 2) Návrh překrývat nebo vůbec nevěšet vlajku Tornado boys je uplně mimo, sorry. Vždyť je to jedna z nejstarších vlajek, která aktuálně visí v Ďolíčku a má tam bezpochyby své místo. 3) Sere mě, že nás na Moravu jelo jen cca 50, jsme výjezdoví tragédi :(

    Odpovědět

  • Thomos píše:
    2.8.2014 v 22:42

    můj názor je že když je na té vlajce něco napsáno, nějaký nápis free gaza, nebo nějaká jiná solidarita atd tak ok.. ale když tam je jenom tak staní vlajka jakekoliv země co nemá nic moc společného s bohemkou tak by tam neměla viset, to samé s celkem dlouhou pruhovanou zelenobílou vlajkou, nechápu proč jí tam majitel věší místo ní se tam vejdou další 2 vlajky pro příště bych se nebál konkrétně tuhle vlajku překrýt jinýma…

    Odpovědět

  • Dred píše:
    2.8.2014 v 19:33

    ok, no problem, vnitřní rozpory je to poslední co potřebujem.,

    Odpovědět

  • GH píše:
    31.7.2014 v 21:29

    Durden: Věř mi, že bych taky nejradši nic neřešil, ale je opravdu nahovno přijít 3/4 hodiny před zápasem na stadion s flagou, kde na tvém oblíbeném místě před tvou grupou visí vlajky, co tam podle mého názoru nemaj co dělat. Pokud to takhle bude pokračovat dál, tak opravdu asi nezbyde nic jinýho, než tam posílat při otevření stadionu člověka, co bude celou dobu u plotu hlídat místo než dorazí flaga :D Proto jsem navrhoval řešení, jaké jsem navrhoval.

    Odpovědět

  • Durden píše:
    31.7.2014 v 20:41

    Venca:Naprostej souhlas.

    Dred:Přečti si Suporters,co to způsobilo. :D Víš jak,největší debilové maj největší potřebu se vyjadřovat. :)

    Osobně bych jedinou statní vlajku v kotli,uznal Austrálii.A pokud přijedou fandové z ciziny,postupoval bych jak psal Venca.

    GH:Snad se nedožiju dne,kdy si budou muset fanoušci rezervovat prostor pro flágu.Uplně bych to,ale nezavrhoval. :)

    Odpovědět

  • Venca píše:
    31.7.2014 v 20:07

    dred: mezinárodní fanouškovská podpora je určitě skvělá věc, ale minimálně já budu radši, když se na plotě objeví bohemácká zelenobílá vlajka. co kamarádům ze SVK brání, aby si udělali bohemáckou vlajkou např. se slovenským státním znakem, slovenským dvojramenným křížem nebo názvem města, odkud pocházejí… ;)

    Odpovědět

  • dred píše:
    31.7.2014 v 19:23

    Slovenskou vlajku pověsili Slováci bohemáci, co žijou v Nuslích . Jamajskou sem věšel já, byl tam s náma černej kámoš z Nigérie s jamajskym pasem. Vyjádřili jsme tim, že Bohemku maj rádi i v cizině. Jestli to vadí, tak ok, nic tam dávat nebudem. Dejte mi sem vědět. (Kterej cz klub se může pochlubit mezinárodní fanouškovskou základnou?)

    Odpovědět

  • Normál píše:
    30.7.2014 v 12:56

    GH: konečně rozumnej nápad!

    Odpovědět

  • GH píše:
    30.7.2014 v 12:18

    Co to udělat tak, že každá skupina, co chodí pravidelně do Ďolíčku a nosí s sebou vlajku by prostě na plotě před sebou, kde pravidelně stojí, měla určitý reserve (napadá mě zvýraznění plotu nějakýma značkama, přesně odměřenýma na velikost vlajky). Pak by bylo jedno jestli nosiči vlajek přišli 2 hodiny před zápasem, nebo 15 minut, ale místo by měli zaručený. Stejně je to rozložení vlajek v 90% procentech zápasů stejný. Zleva Hulk, U.R.E, Gang of greens, Buchta gang, Vládci Vršovic, Greenhorns, Lety, Baroví povaleči, Yacht club a velká Tornado boys. (omluva všem na který jsem takhle z hlavy zapomněl). Pak jsou ale zápasy, kam si nějaký jedinci přinesou ty jamajky apod. a zaberou místa výše uvedeným vlajkám a ty pak musí být pověšený někde uplně mimo nebo se různě překrývaj. Stačí se jen dohodnout, vymezit si svůj prostor pro vlajku, to pravidlo dodržovat a problém je vyřešen. Na plotě budou jen bohemácký vlajky s kterýma nikdo problém nemá a bude klid :)

    Odpovědět

  • bohemak píše:
    30.7.2014 v 11:10

    Bofor: Přesně, máš pravdu. Ono je to těžký, někomu řekneš ať ji sundá, že tady ta vlajka nemá co dělat, že tam chci dát bohemáckou, pak se sesype kolem toho sporu 20 lidí a může se opakovat nějaká mela přímo v kotli, což rozhodně nemáme nikdo zapotřebí. Věřím, že už všichni pochopili, že klid v rámci kotle je přínosnější jak nějaká „válka“. Zas na druhou stranu nějaký pravidla co věšet a co ne by asi měly být. Demokracie nedemokracie :D

    Odpovědět

  • BoFor píše:
    30.7.2014 v 7:00

    Za sebe musím říct, že opravdu nevím :-D, ale tyhle národní vlajky se mě při našem počtu přestávají líbit, namísto toho by si každej měl nechat udělat zelenobílou, tam pak at si klidně dají slovenskej či jinej znak, ale věšet jen tak slovenskou, bretanskou, brazilskou, palestinskou a další vlajky no nevím, celkem se mě líbí příspěvěk na toto téma na VD z 28.7. 11:06 od nicka Barbarossa, kterej reaguje na debatu ohledně vlajek…..Já bych od tohoto upustil ale taky nemám v oblibě někomu něco zakazovat (když máme tu demokracii:-D)takže je to těžký, ale rozhodně jsem pro více zelenobílých vlajek než národních….BoFor

    Odpovědět

  • Durden píše:
    29.7.2014 v 20:40

    Chci se zeptat. Ta slovenská vlajka,to byli lidi z Trenčína?

    Odpovědět

  • BoFor píše:
    29.7.2014 v 7:04

    Přesně jak je to tu napsáno, nechápu význam některých vlajek v našem kotli (brazilská, bretaňská, palestinská, slovenská, jamajská, apod.). JInak zápas hodnotím velice pozitivně, hráči jezdili po zadnici, ale havroš by se měl raději soustředit na zápasy a na jejich přípravu než na nějakej „zpěv – mluvení“. Celej zápas byl nejistej, u každého balonu co na něj šel jsem raději pomalu zavíral oči…Support dobrej a ty ruce by byly opravdu přínos do celkového fandění, na tom se dá zapracovat. Jsem osobně zvědavej na Slovácko, jestli budou hráči makat stejně jako proti rumunům…

    Odpovědět

  • Lasak2255 píše:
    28.7.2014 v 13:34

    NORMAL: máš pravdu ! lépe bych to nenapsal

    Odpovědět

  • Normál píše:
    28.7.2014 v 12:34

    Přesně, žádná s těch vlajek nemá s bohemkou nic společnýho!! Support dobrej, akorát by se mohli víc zapojovat ruce, ten efekt je pak mnohanásobně lepší – jak opticky, tak hlučně. V tomhle je potenciál na domácích zápasech mnohem mnohem větší. Škoda výsledku, předvedená hra na jedničku. Ale abychom takhle hráli i s Hradcem, Budějkama a dalšími kluby zespoda…

    Odpovědět

  • bohemak píše:
    28.7.2014 v 11:55

    Chorea super, dobrá práce Tome a spol., jen tak dál. Support slušnej, místama lepší, místama horší, ale rozhodně nadstandart. Jen by VŠICHNI měli zauvažovat nad tím, co chceme mít na plotě za flagy a co ne. Cokoliv se tam pověsí je prezentace celého kotle, a tak jsme pak braný. Navíc je smutný, když zelenobílý party, který přijdou později a chtějí si na plot pověsit svou bohemáckou vlajku nemají místo, protože tam visí nějaké Jamajky, Palestiny, Bretaně, Ukrajiny apod. Serte na to lidi, nemáme to zapotřebí.

    Odpovědět